Автор Тема: Каква е ползата от математиката?  (Прочетена 11916 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.    

Неактивен NoFeaRInc

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1108
  • Пол: Мъж
  • ?????????? ??????
    • Профил
    • http://mario.youaremighty.com/
Често се питам необходимо ли е обучението по математика в последните години на средното образование под формата, в която се намира в момента, и какво дава то? ЕЛементарни математически познания безспорно са необходими, естествено. Но къде намира приложение математиката и до кое ниво?
Signature.

Неактивен Zago

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1184
  • Пол: Мъж
  • Простак - чревоугодник
    • Профил
Кое по-точно, готин, те притеснява?
Тригонометрията, диференциирането? От моя скромен опит до момента единственото което не съм ползвал в практиката е матрицата.
Апропо и аз често съм си задавал подобни въпроси. Е, отговорите идват късно...
Life is chaos, chaos is life.
Control is an illusion.
Only thing You can control are Your own intentions.
If You start with good intention, You have better chances ending up with good.

Неактивен NoFeaRInc

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1108
  • Пол: Мъж
  • ?????????? ??????
    • Профил
    • http://mario.youaremighty.com/
Кое по-точно, готин, те притеснява?
Тригонометрията, диференциирането?
И двете, например. А матрицата лично използвам по задължение от 9-ти клас. И в случая не питам за хора без обща култура, които се занимават с право или градинарство, а за средностатистическия човек и къде му влиза математиката в употреба. Освен тъй спорното 'развиване на интелекта', което се тръби насам- натам.
Signature.

Неактивен Zago

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1184
  • Пол: Мъж
  • Простак - чревоугодник
    • Профил
Ами аз си се смятам за средностатистичен гад, дет без логаритмуване рядко му се получават формулките. Тригонометрията е навсякъде (а как ме болят косинусите само...). Последно смятах размерите на една стойка за слънчеви колектори, дет е наклонена на някакъв ъгъл спрямо покрив под друг ъгъл...
Е, интегралите трупат някъде прах, ама са наоколо - на една ръка разстояние. Инак матриците били много популярни сред програмистите (а може и да бъркам, не ловя бас).
Колкото и да си говорим математиката си е нужна, еле пък за инженерите (кат мен :P). Апропо днес започнах курсове по немски. Даскалката, както си говорихме, заяви нещо от сорта "Ти си добър по математика, ще ти е по-лесно". Е, какво имаше в предвид не знам... Но ще открия!
Life is chaos, chaos is life.
Control is an illusion.
Only thing You can control are Your own intentions.
If You start with good intention, You have better chances ending up with good.

Неактивен TheBloodthirstyBunny

  • зарибен/а
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1182
  • Пол: Жена
  • In the middle of Nowhere
    • Профил
    • ???????
Олелеееееееее от 21:00 часа  съм седнала да мъча някакви супер малоумни задачи, които мога да реша по логически път, но не и по малоумния начин , който е даден тук... Леле... вече ми втръснаха... 
 Може би упражнява по някакъв доста полезен начин, мозъка на хорицата - изучаващия Я ( тази красива математика) но защо аз тярбва да уча по учебник за "Професионална подготовка ( такъв изисква учебният план)... " Когато няма да кандидатствам  с математика, хич не се интересувам от нея и прочие... и накаря на годината като ми завъртят една 3-4-5 и като ми развалят стипендията или дипломата само заради този изящен предмет и ще си бия главата някъде! ... Не знам как до сега все успявам да хвана 6тицата... Сигурно случвах на учители... Сега от както се появи тоя професор от не знам си кой университет и ... нищо не вдявам...Говори сякаш някой нещо разбира от урок, който ТОКУ-ЩО взимаме...
 Аз съм изкривена явно! Има хора, които си го обичат предмета... и не мога да отрека, че когато се опитам да чуя , за какво става дума ми се отдава доста :) нооо нямам никакъв интерес към сегашният материал ( 11 клас )

Неактивен tech_noir

  • администратор
  • зарибен/а
  • *******
  • Публикации: 7020
  • Пол: Мъж
  • интернет лумпен
    • Профил
Като средностатистически дебил, трябва да призная че реших за последен път задача по честен начин, някъде 7-и клас. От тогава старателно заобикалям и игнорирам всичко де що поне малко мяза на формула.

Не мога да се сетя май да ми е потрябвала и да не съм успявал да разреша въпроса с калкулатор (за сведение, цялата таблица за умножение също не знам, само с 1, 2, 5 и 10, за остналото действам със събиране и изваждане). Виж, калкулатор съм в състояние да програмирам, ама да смятам... заеби.

Понякога, като се почувствам съвсем тъп, блъскайки чутурата над някое проблемче ми се ще да бях правил малко фитнес на мозъка. Ей тъй, някакви затачтъци на логика да развия, ама минава.

Неактивен TheBloodthirstyBunny

  • зарибен/а
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1182
  • Пол: Жена
  • In the middle of Nowhere
    • Профил
    • ???????
И аз го владея номера с таблицата със събирането и изваждането с някои числа, на които ми е вече малко по- тръдно да се сетя как им беше умножението ^^ ... Много полезно трикче... А този с еоказа някакъв луд... за следващият път имам космическо домашно... с най- " елементарните, разбираеми" задачи за моят малък мозък! ^^  Ще бъде забавно ^^ Нищо не разбирам!

ripkata

  • Гост
Аз за това ходя на уроци-защото в училище е да не кажа невъзможно да разбера нещо ами поне доста сложно.Вярно че 10 лева за 1 урок са си доста но поне нямам проблеми в училище и мога да кажа че математиката ми е сравнително лесна :) И за какво ще ми трябва-ами надявам се в бъдеще да ми трябва за да не е сичко напразно :)

Неактивен squax

  • bmock
  • потребител/ка
  • *
  • Публикации: 40
  • Пол: Мъж
    • Профил
На обикновения човек ще му се наложи да изчисли лице или обем. Границите на всяка фигура/тяло са функции - с интеграл се решава на 2 реда. А тригонометрия ще използва, ако иска да знае ъгъла между два обекта и има линийка. Производните са най-приложими за скорост, с която нещо се изменя.

Неактивен poison

  • зарибен/а
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 586
  • Пол: Жена
  • Freak on a Leash
    • Профил
Математиката има полза,защото тя учи човек да мисли логично.
А да мислиш логично определно ще е от полза на всеки човек,в дадена ситуация.
« Последна редакция: 2007-12-09, 16:10 от poison »
Some of them want to use you.
Some of them want to get used by you.
Some of them want to abuse you.
Some of them want to be abused.

Неактивен squax

  • bmock
  • потребител/ка
  • *
  • Публикации: 40
  • Пол: Мъж
    • Профил
Математиката учи човек да мисли логично.
На това ни учи науката логика.

Неактивен xxx

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1313
    • Профил
Математиката учи човек да мисли логично.
На това ни учи науката логика.

не ми се спори, ама явно ми е тръгнало от вчера....

Доколкото си спомням  от 9 клас, логиката беше много тъпа наука. Осен че учебникът ни беше малоумен, нищо друго не помня. Помня и че нищо не научих, камо ли логическо мислене...

виж, математиката я помня ясно, щото девет часа седмично + СИП си са множко на седмица.
винаги съм твърдяла, че е излишна... Винаги, понеже не ме е кефила...

Иначе е нужна, ама до това ниво, на което се учи биологията и физиката - за обща култура - да  намериш обема на някоя чаша(без причина, ей така - от скука) или да сметнеш колко е ъгълът на "стойка за слънчеви колектори, дет е наклонена на някакъв ъгъл спрямо покрив под друг ъгъл..." ( ама пък що и обикновените хорица да не вземат да монтират стойки, вместо да викнат дипломирания специалист, учил точно за това.), или да изчислиш с колко ще закъснее самолетът, щото имало турболенция, и за некви си минути самолетът се движил с по-ниска скорост(е, кво кат никой няма да те пита с колко ще закъснее самолетът. Важното е, че ти си знаеш сам за себе си.)

зарежи ги невежите копел*та, дет не ги интересуват твоите изчисления!  Живей с Математиката! , Живей за Математиката!

уфффф, щях да забравя!  тва момиче poison  все повече взима да ме кефи

ripkata

  • Гост
Не знам,но според мен щом я изучаваме в училище и толкова се набляга на нея значи има за какво.Колкото до логичното мислене на някои хора и със и без математика не им се отдава,но пък хубавото е,че математиката не е като историята и биологията на пример и нея не можеш просто да я назубриш..тя е един от предметите,които показват реалните знания на един човек и дали може да приложи теорията на практика :P

Неактивен squax

  • bmock
  • потребител/ка
  • *
  • Публикации: 40
  • Пол: Мъж
    • Профил
Помня и че нищо не научих, камо ли логическо мислене
Съгласен съм че учебната програма по предметите от типа на философията е доста скапана. Скучни са просто. А иначе си се опитват да ни научат точно това.

винаги съм твърдяла, че е излишна... Винаги, понеже не ме е кефила
Аз не се кефа на спанак. И чушки много мразя. Това не значи че не са полезни за мен.

Иначе е нужна, ама за обща култура
Да, но колко да е обща е друг въпрос.

Ако не се сещаш кога може да имаш причина да намериш лице, ъгъл и скорост, нека ти дам примери:
- колко течност да си купиш, ако искаш да напълниш съд, с подобна на чаша форма (бидон, бъчва)
- искаш да качиш нещо голямо и триъгълно на тавана, но и да знаеш дали ще се побере, преди да почнеш да го мъкнеш.
- производните са наистина рядко използвани в практиката, но ако не ги разбираш няма да можеш да решаваш интеграли.

Зарежи ги невежите к*пелета, дет не ги интересуват твоите изчисления!  Живей с Математиката! , Живей за Математиката!
Хората, които не разбират математика и им се случи някой от примерите просто ще питат мен ;). Не казвам че ненавиждам невежите, нито че се вживявам в математиката. Само това, че е полезна.

Неактивен NoFeaRInc

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1108
  • Пол: Мъж
  • ?????????? ??????
    • Профил
    • http://mario.youaremighty.com/
Според мен горепосочените примери изискват математика до 8-ми клас, което си е част от основното образование - или иначе 'обща култура', както каза мишето горе. Всичко останало е 'допълнителна информация' за 'специални случаи', точно колкото ще ти трябва да знаеш дали гущерът в градината е отровен примерно. Поправи ме, ако греша?
Signature.

Неактивен squax

  • bmock
  • потребител/ка
  • *
  • Публикации: 40
  • Пол: Мъж
    • Профил
Според мен горепосочените примери изискват математика до 8-ми клас, което си е част от основното образование - или иначе 'обща култура'
Ти сам даде пример с тригонометрия и производни. Противоречиш си.
Аз производните ги учих в 11ти, а  интегралите - в 15ти клас.

Всичко останало е 'допълнителна информация' за 'специални случаи', точно колкото ще ти трябва да знаеш дали гущерът в градината е отровен.
Ако съм те разбрал, казваш че всичко, освен примерите ми е много рядко срещано, а те са често срещани. И какво е заключението ти?

Неактивен NoFeaRInc

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1108
  • Пол: Мъж
  • ?????????? ??????
    • Профил
    • http://mario.youaremighty.com/
squax, пуснал съм темата, защото нямам готов отговор или решение по нея - така че просто предполагам и търся логични практически примери за използване на висша математика, стереометрия, тригонометрия и прочие.
Signature.

Неактивен poison

  • зарибен/а
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 586
  • Пол: Жена
  • Freak on a Leash
    • Профил
Математиката учи човек да мисли логично.
На това ни учи науката логика.

Еми да ти кажа логиката,която уча в момента не ни учи на логично мислене.В момента уча за реакциите на хората в дадени моменти и там други глупости.

Ясно е,че математиката не ни учи на логика в буквален смисъл на думата,а създава логичното мислене в нас.
Some of them want to use you.
Some of them want to get used by you.
Some of them want to abuse you.
Some of them want to be abused.

Неактивен squax

  • bmock
  • потребител/ка
  • *
  • Публикации: 40
  • Пол: Мъж
    • Профил
..търся логични практически примери за използване на висша математика, стереометрия, тригонометрия и прочие.
В гимназията от висшата математика се учат само няколко формулки за решаване на производна. Горе-долу една страница ВМ. Даже самите производни не се разглеждат подробно.
Стереометрията просто прилага синусова и косинусова теорема в пространството.
А за тригонометрията - съгласен ли си че е нужно да знаеш на какъв ъгъл колко дълги страни отговарят? От моя пример с тавана правиш обратното. Ето ти и друг - знаеш че
cos^2 +sin^2 =1
16/25+9/25=1
=> ако sinA=4/5, то cosA=3/5
=> триъгълник със страни 3, 4 и 5 има прав ъгъл.
Сега остава да кажеш че никога няма да ти трябва прав ъгъл, ако имаш само линийка.
« Последна редакция: 2007-12-11, 23:53 от squax »

Неактивен NoFeaRInc

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1108
  • Пол: Мъж
  • ?????????? ??????
    • Профил
    • http://mario.youaremighty.com/
Хммм, трябва да помедитирам над въпроса. През това време, ако се сетите за други логични примери, пускайте по някой лаф.
Signature.

Неактивен squax

  • bmock
  • потребител/ка
  • *
  • Публикации: 40
  • Пол: Мъж
    • Профил
Хммм, трябва да помедитирам над въпроса.
Тва как да го разбирам? Не си съгласен с примерите ми, предполагам. Ако няма да ти се наложи да пренасяш багаж или да построяваш прави ъгли с подръчни материали, то на теб няма да ти трябва математиката от гимназията. Чук, клещи, трион и отверка също няма да ти трябват.

Неактивен MuTaKa

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1251
  • Пол: Мъж
  • Natural born... WINNER!!!
    • Профил
    • phys.uni-sofia.bg
Пффф... никва!!! Аз не знам кой изобщо и защо се занимава с тия глупости!!! При положение че има CS и WOW аз не знам на кой му е изпотрябвала математика!
1917 година - Първата световна война. Над 300 000 англичани, французи и сърби атакуват българските позиции на фронта край Дойран. На най-тежкия участък се сражава Девета пехотна плевенска дивизия на ген Владимир Вазов. В решителния момент българите се вдигат в атака на нож... 
... и побеждават.

Неактивен NoFeaRInc

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1108
  • Пол: Мъж
  • ?????????? ??????
    • Профил
    • http://mario.youaremighty.com/
Митак, струва ми се, че леко афектиран коментираш, но предвид факта, че игри не играя, ще се радвам да пуснеш един коментар в защита на числографията ;)
Signature.

Неактивен MuTaKa

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1251
  • Пол: Мъж
  • Natural born... WINNER!!!
    • Профил
    • phys.uni-sofia.bg
Глупости.. не съм афектиран! Аз лично смятам че има хора, за които има полза, а има и такива, за които няма! Има и един трети вид - такива, които не осъзнават ползата - това са хора, които всеки ден ползват продуктите, без да знаят от къде идват те. Аз, разбира се, съм доста пристрастен, така че няма да е честно и обективно да се включвам в дискусията.. всеки има право да си се занимава с каквото намери за добре!
Ти искаш пример..? Ето ти: Цялата криптография като наука, ако можем да я наречем наука, се базира и развива върху основите на математическа дисциплина, която се нарича "Теория на числата"! Мога да изброя още десетки такива примери, но както вече казах, аз съм пристрастен! :) Мога да свържа абсолютно всяко нещо от бита с физика и математика.. а това вече граничи с болест! :)))
1917 година - Първата световна война. Над 300 000 англичани, французи и сърби атакуват българските позиции на фронта край Дойран. На най-тежкия участък се сражава Девета пехотна плевенска дивизия на ген Владимир Вазов. В решителния момент българите се вдигат в атака на нож... 
... и побеждават.

Неактивен elms

  • зарибен/а
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 166
  • Пол: Жена
    • Профил
След като се учи, значи все трябва да има някаква полза от нея.Но според мене тая работа с логиката и другите му там логични али-бали в математиката е пълна глупост.В точните науки логика няма (може би малко изключение прави физиката).Кое му е логичното на 2 + 2 , че прави 4?Кой е казал, че прави толкова?Това си е просто заучаване.
Според мен, малко хора биха има ли нуждата да приложат наученото.Който иска с това да се занимава - да си го учи.
Да бъдем хора докато науката не е открила, че сме нещо друго

Неактивен NoFeaRInc

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1108
  • Пол: Мъж
  • ?????????? ??????
    • Профил
    • http://mario.youaremighty.com/
След като се учи, значи все трябва да има някаква полза от нея.
:D Веднага се сетих за синия кандидат за общински представител, който пропагандираше преди два месеца - 'Щом се е кандидатирал за кмет, значи го може' :) Е такива констатации ме карат да получавам обриви на устните от смях.
Митак, мерси за по- изчерпателното мнение все пак ;)
Signature.

Неактивен Zago

  • FREAK
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 1184
  • Пол: Мъж
  • Простак - чревоугодник
    • Профил
След като се учи, значи все трябва да има някаква полза от нея.Но според мене тая работа с логиката и другите му там логични али-бали в математиката е пълна глупост.В точните науки логика няма (може би малко изключение прави физиката).Кое му е логичното на 2 + 2 , че прави 4?Кой е казал, че прави толкова?Това си е просто заучаване.
Според мен, малко хора биха има ли нуждата да приложат наученото.Който иска с това да се занимава - да си го учи.

E, това заявление вече изби тапите на блока ми. Е как, смея да попитам, стигна до заключението, че в точните науки няма логика?! И кое е нелогичното в 2+2=4? Фактите са си факти.

Лично аз в момента не мога да се сетя за момент в бита, в който да не е застъпена математиката под един или друг мащаб. Не мога. А до примери - огледайте се наоколо. Какво първо ще ви се набие на очи (направо заслепи в тоз момент)?!? Ламбата на тавана? За вас ламба, за мен 70 ватова крушка, която захранвана с 220 волта напрежение и през която протича около 320 милиампера ток. Сега може би ще кажете, че това е физика (най-малкото). Да физика е, ама как ще си прецените консумацията на електроенергия, без да познавате, бегло дори, математиката?

Дори и да не засягаме толкова специализирани науки, като криптографията, никак не можем без математика.
Life is chaos, chaos is life.
Control is an illusion.
Only thing You can control are Your own intentions.
If You start with good intention, You have better chances ending up with good.

Неактивен elms

  • зарибен/а
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 166
  • Пол: Жена
    • Профил
Това не е логика.В случая, ти не напрагаш мозъка си да помисли защо това е така или така и да стигнеш по ЛОГИЧЕН път до някакво заключение.Ти се доверчваш на това, че някой преди тебе така е казал (доказал).
Това за бита е така, не съм го отрекла.Но за това трябват елементарните познания, а не нещата, които повечето хора (ученици) са задължени да учат като част от образователната им програма...
Да бъдем хора докато науката не е открила, че сме нещо друго

Неактивен squax

  • bmock
  • потребител/ка
  • *
  • Публикации: 40
  • Пол: Мъж
    • Профил
След като се учи, значи все трябва да има някаква полза от нея.
Не значи това.

Но според мене тая работа с логиката и другите му там логични али-бали в математиката е пълна глупост.
Двете са свързани

Кое му е логичното на 2 + 2 , че прави 4?
Логика има на няколко места в примера ти. Всяко следствие, за което се сетиш е логика. В математиката има доста такива.

Ти се доверчваш на това, че някой преди тебе така е казал (доказал).
Самото доказване на теоремите също се учи. Т.е. не взимаш на готово.

Но за това трябват елементарните познания, а не нещата, които повечето хора (ученици) са задължени да учат като част от образователната им програма...
Сещаш ли се за други излишни неща, освен изброените от NoFeaRInc?

Неактивен elms

  • зарибен/а
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 166
  • Пол: Жена
    • Профил
Ъъъъ...
Всичко, което исках да кажа (напиша) беше, че, СПОРЕД МЕН, математиката, която се учи като част от задължителната подготовка, в по-голямата си част е повече от ненужна.Нито аз ще харесам математиката заради написаното в Wikipedia, нито пък някой друг ще реши, че е безполезна...
На мен математиката не ми трябва и няма и да ми трябва (в образователен план) :)
А пък...като толкова уважаваш математиката (съдя от горенаписаното) ти пожелавам цял живот само с това да се занимаваш  ;D туко виж си стигнал до някъв велик извод за себе си или за живота, без да си го доказал с някоя теорема  :)
Да бъдем хора докато науката не е открила, че сме нещо друго