Автор Тема: Как се оптимизира аудио запис, за да звучи добре на тонколони  (Прочетена 2108 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.    

Неактивен Diabolik

  • зарибен/а
  • зарибен/а
  • ****
  • Публикации: 116
  • Пол: Мъж
  • Black Panther
    • Профил
    • Даволският Блог
преди да започнем, трябва да спомена че звученето на тонколоните и слушалките е различно, и то се дължи на механични ограничения и особености в двата вида озвучителни тела.

при слушалките мебмраната е малка, тънка и лека, и при трептенато си, трепти с по-малка амплитуда и трябва да преодолее по-малко съпротивление на въздуха заради по-малкта с площ.

При тонколоната нещата са обратно дебела, плътна, голяма и тежка мембрана, която трепти с по-голяма амплитуда, и трябва да се справи със значително по-голямо съпротивление на въздуха заради по-голямата си площ.

това са причините, слушалките и тонколоните да звучат различно. имайте предвид че запис оптимизиран да звучи добре за колони, няма да звучи толкова добре на слушалки и обратно, точно заради същите тези чисто механични ограничения.

Да се захващаме за работа. какво ни е нужно?

файла който ще обработваме, програмата Adobe audition, слушалки и уредба с тонколони.

по правило, звук се редактира със слушалки, но в този случай ще го редактираме с колони и слушалки.

отворете файла с програмата и маркирайте цялата аудиограма с ctrl+a

нормализирайте силата на записа до сила -5,5 децибела (това е отрицателна стойност) това става от менюто effects -> amplitude -> normalize

Свиването на аудиограмата, е признак че всичко е наред.

сега, отчитайки механичните ограничения, за да накараме запис да звучи по-добре на тонколони, трябва да накараме по-тежка мембрана, с по-голяма площ, която има по-голямо съротивление с въздуха, да реагира по-бързо и с по-голяма точност. това става по 2 начина или да увеличим амплитудата (тоест да усилим записа, което ако направим ще внесем изкривявания) или да добавим минимално количество ехо с което да увеличим времето на въздействие върху мембраната, което също ще доведе до желаният ефект.

отворете менюто effects от там намерете delay effects и от там изберете Reverb. това е умаленият вариант, който предлага само най-основните опции, и минималното ниво на контрол. в случая ни трябва точно този ефект.

задайте следните параметри:
Total Reverb Lenght: 1000 ms
attack time 60 ms
High Freuency absortion time 940 ms
perception 20
Original signal (dry) 100%
Reverb (wet) 20%

махнете отметката от метката от combine source Left and Right

с Preview преслушайте записа на слушалки, трябва да усещате леко ехо

сега пуснете записа през тонколони, трябва да чуете звука по-плътен и наситен, но да не се усеща ехо, това се дължи на факта че времето за въздействие върху мембраната е удължено, и тя може да се справи с механичните ограничения.

като свършите, натиснете бутона ОК за да приложите ефекта. сега ще видите че аудиограмамата е нарастнала с малко. както е маркирана, изберете менюто effects от тям amplitude и с ефекта normalize нормализирайте записа на ниво -1,5 децибела (това е отрицателна стойност) и пуснете отнова записа през тонколони. Записът ще е силен, наситен, плътен и ясен. същият запис няма да звучи толкова добре на слушалки, но това в слуая е без значение, защото целта ни е да звучи добре на тонколони.

Автор: Кристиян Александров